Consum şi comportament Dacia Duster

Pentru că am primit întrebari legate de consumul şi de comportamentul lui Duster, de la mai multe persoane, fac aici un mic “review”, în urma exploatării masinii de aproximativ un an şi jumătate.

1. Fiabilitate: După un an şi jumătate de folosinţă am trecut de 26.000Km, greu de dat un verdict.
2. Probleme: Cele ştiute, din fabrică: problema indicatorului de combustibil şi cea cu sistemul de frânare. Ambele rezolvate pe garanţie, fără nici o problemă. În plus am avut câteva (cred că vre-o cinci) rateuri la prima pornire. De obicei asta s-a întâmplat dupa ce am mers cu maşina şi am oprit-o cam jumătate de oră sau mai mult un pic. Iarna, cu motorul rece, nu au fost probleme. Şi nici vara.
3. Utilitate
Aici, strict pentru nevoile mele şi puterea finaniară, consider în continuare că a fost o achiziţie optimă. Iarna asta chiar mi-a folosit pe deplin atât garda mare la sol cât şi tractiunea 4×4, pe perioadele cu zăpezi. Am avut mai tot timpul loc de parcare lângă gradinitele copiilor :). De asemenea comoditatea în cazul unor deplasări la munte, n-am mai fost nevoit să scot lanţurile din portbagaj.
În plus am mai cărat şi ceva materiale pentru casă, care, cu vechea maşină (Clio Symbol) fie nu le puteam căra, fie eram nevoit să le scot pe geam. Un exemplu ar fi ţevile de fier de 6m tăiate în două, care au încaput numai bine în maşină, desigur împachetate în folii să nu murdăresc maşina. Au mai fost şi altele (gresie, saci de materiale de construcţie, electrocasnice mari, etc). Poziţia înalta a portbagajului şi deschiderea face ca încărcatul/descărcatul să fie destul de comod, mult mai comod ca accesatul unui portbagaj de sedan.
4. Comportamentla drum lung: aici rămâne problema cu raporturile scurte ale cutiei de viteze şi puturoşenia maşinii la depăşiri. Cum însă am doi copii mai tot timpul, oricum conduc moderat.
5. În oras: ce să zic, masină. Nimic spectaculos-nimic de reproşat.
6. Off-road: sincer, n-am facut offroad în sensul de off-road greu. De altfel, orice om cugetat ar trata maşina dupa cum este, ca pe un SUV şi nu un off-roader. Că tot se speculează acest aspect. Cel puţin cu cauciucurile uzuale (eu am Michelin Latitude/Michelin Latitude Alpin). Chiar dacă are raportul scurt al cutiei de viteze, acest lucru nu poate suplini lipsa reductorului în condiţii dificile – în special la pante abrubte mi se pare mai greoi de gestionat schimbatul vitezei faţă de una cu motor pe masură şi reductor. Sau poate este şi chestiune de experienţă..?
7. Consum (modelul este 4×4 16V, benzină):
a) Exterior condus moderat : 7.2-7.6%, familia completă+bagaje.
Exterior condus mai incisiv : urcă rapid la 8.4-8.6%. La autostradă şi viteze mari cred că mai mult chiar. Greu de apreciat că n-am fost cu ea decât pe “autostrăzile” noastre.
c) Strict oraş, iarna, drumuri scurte, reprize de 2-5Km : am ajuns la un maxim de 14% (poate 14.5%) în condiţiile cele mai defavorabile: zăpadă, încalzitul maşinii, uneori a fost şi cazul de 4×4 la intrarea în parcarea înzăpezită sau la ieşire.
d) Strict oraş, vara sau cele mai favorabile condiţii: cred ca bate între 10.5-11.5%
Consumul este orientativ, după computer bord, nu am stat să fac calcule cu metoda plinului. Mai demult am facut şi asta dar nu am constatat diferenţe semnificative între cele două metode, asa că nu mi-am mai bătut capul. În general conduc moderat, poate spre economic, dar nu neapărat economic.
8. Pentru femei: soţia conduce maşina fără probleme. Este adevărat că pentru traficul uzual de oraş, parcări în locuri aglomerate este mult mai uşor cu o maşină mică.

Mai multe persoane m-au abordat in privinta recomandării Dusterului pentru o eventuală achizitie. Eu unul rămân ferm la opinia că fiecare îşi ştie posibilităţile, nevoile şi pretenţiile. În mod cert nu este o maşina pe care să nu o recomand, dar consider că o asemenea achiziţie, pentru o familie normală, trebuie judecată destul de bine. Consider că în majoritatea cazurilor un sedan sau “break” este mult mai util şi economicos.
Oricum, la nivel de confort, diferenţa dintre Duster şi cele mai cu pretenţii (ca exemplu, Tiguan), se simte de cum treci din una în cealaltă. Părerea mea.

Share

2 thoughts on “Consum şi comportament Dacia Duster”

Leave a Reply